Jaarlijks gaat er in de horecasector wereldwijd miljoenen tonnen voedsel verloren. Dat is niet alleen een ecologische en maatschappelijke uitdaging, maar ook een operationele. De eerste stap naar verandering is dan ook het aangaan van een duidelijke en concrete verantwoordelijkheid.
Daarom heeft ADRIAN Hoteles zich officieel aangesloten bij de Vrijwillige Gedragscode ter Preventie van Voedselverspilling, een initiatief van BENDITA COMIDA.
Dit initiatief, dat vanuit de hotelsector zelf is ontstaan, heeft als doel hotels te ondersteunen bij het terugdringen van voedselverspilling. Dit gebeurt aan de hand van praktische hulpmiddelen, nauwe samenwerking en een aanpak gericht op voortdurende verbetering.
Met deze aansluiting onderstreept ADRIAN Hoteles zijn engagement om:
✅ Voedselverspilling structureel op te nemen in de dagelijkse bedrijfsvoering
✅ Processen voortdurend te meten, evalueren en optimaliseren
✅ Medewerkers bewust te maken en gericht op te leiden
✅ De samenwerking met leveranciers, gasten en maatschappelijke organisaties verder te versterken
Het verminderen van voedselverspilling gaat verder dan het aanpakken van een milieu- of maatschappelijke uitdaging. Het biedt ook een waardevolle kans om efficiënter te werken, meerwaarde te creëren voor de bestemming en bij te dragen aan een duurzamer en toekomstbestendiger toeristisch model.
